3 Nawyki Skutecznego Menedżera

  • 3 POWODY DLA KTÓRYCH WARTO UCZESTNICZYĆ W TYM SZKOLENIU
    1. Zdobędziesz zestaw narzędzi menedżerskich szybko zwiększających twoją skuteczność
    2. Wykorzystujemy skuteczne narzędzie wdrożeniowe – Mapy Rozwojowe, które pomagają zastosować w praktyce nowo zdobytą wiedzę i umiejętności.
    3. Szkolenie prowadzone jest jednocześnie przez kilku doświadczonych trenerów i coachów, którzy wspierają dalszy rozwój kompetencji poprzez indywidualne sesje coachingowe.
  • INFORMACJE
  • TRENERZY i COACHOWIE: Małgorzata Rybińska, Agnieszka Biernacka, Jakub Ujejski, Tomasz Szustakiewicz, Maciej Sasin
    CZAS: 3 dni, godz. 9.00 – 18.00
    GRUPA: 8-16 osób

    Skontaktuj się

Profil Uczestnika

Dla nowych i bardziej doświadczonych menedżerów, którzy chcą podnieść skuteczność swoich działań.

Cel Szkolenia

To szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, którzy chcą rozwinąć trzy kluczowe kompetencje menedżerskie:

  1. skuteczna komunikacja
  2. skuteczne motywowanie
  3. skuteczne planowanie

Korzyści i Umiejętności

Podczas tego programu uczestnicy

  • Zdobędą umiejętności komunikowania się bardziej świadomie, odpowiedzialnie i asertywnie.
  • Poznają skuteczne metody komunikowania się w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych
  • Dowiedzą się jak zbudować zmotywowany i skuteczny zespół.
  • Przećwiczą jak zwiększyć zaangażowanie członków swojego zespołu.
  • Nauczą się jak zwiększyć efektywność i celowość działań swoich i swojego zespołu poprzez koncentrację na tym co najważniejsze
  • Uświadomią sobie jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym

Program Szkolenia

SKUTECZNA KOMUNIKACJA - 1 dzień

Przeszkody w Komunikacji

  • Bariery w komunikacji budowane przez nas i przez innych – czyli co nam przeszkadza skutecznie porozumiewać się
  • Różnice w postrzeganiu i nazywaniu rzeczywistości jako przeszkoda w komunikacji
  • Autobiografia ( ocenianie, interpretowanie faktów i sytuacji odwołując się wyłącznie do swoje punktu widzenia i swoich doświadczeń)

Skuteczna Komunikacja

  • Pokonywanie barier w komunikacji
  • Różnice pomiędzy słuchaniem aktywnym a empatycznym
  • Ćwiczenia na słuchanie empatyczne ( parafraza, odzwierciedlenie, klaryfikacja)
  • Komunikacja w kluczowych sytuacjach menedżerskich ( delegowanie, słuchanie, konstruktywna krytyka etc.)
  • Asertywna komunikacja z podwładnymi
  • Poprawa komunikacji na linii menedżer-zespół dzięki skutecznym regularnym spotkaniom.

Osiąganie Synergii w Komunikacji

  • Sztuka skutecznego komunikowania się w sytuacji konfliktu interesów.
  • Sztuka wyrażania osobistych przekonao i opinii w poszanowaniu stanowiska drugiej strony.
  • Praca nad „prawdziwą sytuacją” z życia menedżera, która wymaga pokonania barier i zbudowania porozumienia, znalezienia rozwiązania
  • MAPA ROZWOJU – stworzenie indywidualnego planu działania do wdrożenia w najbliższym tygodniu oraz w kolejnych.

SKUTECZNE PLANOWANIE - 1 dzień

Matryca zarządzania czasem

  • Podział zadań wedle ich pilności i ważności.
  • Określenie długoterminowych rezultatów powstałych w ramach długiego „przebywania w poszczególnych ćwiartkach”
  • Metody profilaktyki wspomagające zapobieganiu gromadzenia się rzeczy ważnych i pilnych.
  • Uwalnianie czasu na najważniejsze działania dzięki efektywniejszemu zarządzaniu zadaniami, które są nieważne ale pilne.
  • Rozróżnianie i unikanie angażowania czasu w działania niepilne i nieważne.

Piramida Skutecznego Planowania

  • Określenie najważniejszych wartości w życiu prywatnym i zawodowym
  • Ustalanie najważniejszych celów wspomagających ich realizację.
  • Planowanie w ujęciu tygodniowym oraz dziennym
  • Praktyczne wskazówki wspomagające efektywność planowania na każdym poziomie. Najlepsze praktyki wykorzystania kalendarza – narzędzia wspomagającego planowanie

System planowania

  • Zintegrowanie własnego systemu planowania,
  • Metody zarządzania spotkaniami, danymi kontaktowymi, zadaniami i informacjami

Ostrzenie piły

  • Metoda utrzymania równowagi życiowej i unikania wypalenia zawodowego.
  • Główne praktyki w walce ze stresem i wypaleniem zawodowym: odżywianie, relaks. Najlepsze praktyki doładowywania baterii w sferze fizycznej, społecznej, intelektualnej i duchowej.

MAPA ROZWOJU – stworzenie indywidualnego planu działania

SKUTECZNE MOTYWOWANIE

  • Jak zbudować zmotywowany i skuteczny zespół
  • Motywatory i demotywatory zespołu – analiza własnego zespołu
  • Najważniejsze aspekty funkcjonowania zespołu
  • Konstruktywne i destruktywne zachowania menedżera w pracy z swoim zespołem
  • Zachowania menedżera i członków zespołu ułatwiające i utrudniające rozwiązywanie problemów
  • Zwiększenie zaangażowania członków zespołu poprzez regularne spotkania.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez dopasowanie stylu przywództwa
  • Teorie motywowania – co działa w Polsce a co już nie?
  • Katalog dobrych praktyk dotyczących skutecznego motywowania podwładnych
  • Menedżer liderem – przywództwo sytuacyjne.
  • MAPA ROZWOJU – stworzenie indywidualnego planu działania

Metody Szkoleniowe

Interaktywna forma warsztatów pozwala na naukę przez osobiste doświadczenie i przyśpiesza rozwój umiejętności menedżerskich, której efekty będą szybko widoczne w życiu zawodowym.
Warsztat jest rodzajem zajęć praktycznych, w których jedną z głównych ról grają uczestnicy.
3 dniowe szkolenie jest przeprowadzane w odstępach tygodniowych między pierwszym , drugim a trzecim dniem szkolenia. W przerwach tygodniowych uczestnicy pracują nad wdrożeniem zdobytej wiedzy i rozwojem kluczowych kompetencji wykorzystując mapy rozwojowe.

WYKORZYSTYWANE INTERAKCJE

  • Praca w parach, zespołach
  • Dyskusje
  • Analiza nagrań video – najlepszych międzynarodowych mówców
  • Nagrywanie wystąpień uczestników na kamerę video
  • Prezentacje indywidualne
  • Prezentacje zespołowe
  • Materiały video
  • Gry i zabawy

Opinie Uczestników o Szkoleniu i Trenerze

Skandia

Ciekawe przedstawienie problemu, sposoby wykorzystania narzędzi do efektywnego zarządzania czasem, priorytetami, zadaniami jak również budowania relacji. Wiele ciekawych przykładów z życia, prawdziwych i konkretnych.

SkandiaSkuteczne Planowanie 2009
Alma Consulting Group

Bardzo przydatne informacje dot. komunikacji, sięgnięcia do źródła zrozumienia drugiej strony, wejście w buty drugiej osoby.

We love you :)

Alma Consulting GroupSkuteczna Komunikacja 2011
Prefarma

Szkolenie prowadzone w innowacyjnej formie. Uświadomienie roli menedżera i członków zespołu w tworzeniu zespołu- misji, strategii, celów. . Przemyślane i aktywizujące ćwiczenia , które pozwoliły poznać siebie, zespół z którym pracujemy, swoje zalety, mocne strony.

PrefarmaSkuteczne Motywowanie, Berlin 2009